Қазығұрттық жасөспірімдер дзюдо спортына қатыса алады

0
56
Қазығұрттық жас спортшылар үшін жағымды жаңалық. Енді аудан жастары дзюдо, еркін, күрес, қазақ күрес спорт түрінен арнайы үйірмелерге қатысып, өздерінің бақтарын сынай алады. Бүгінде аудандағы Қызылқия ауыл округі, Қызылсеңгір елді мекенінде, Қазығұрт ауданы №1 спорт кешенінің жаттықтырушысы Шәкібаев Бақытжан Тағайбекұлы түрлі спорт түрінен жас жеткіншектерді жаттықтырып жүр. Бақытжан қазіргі таңда 40 шақты жас жігіттер мен қыздарды шынықтырып Алматы облысы, Түркістан облысы, Шымкент қалаларында жарыстарға қатыстырып, жүлделі орындарға ие болып жатыр.
«Қазіргі таңда спортқа деген балалардың қызығушылығы өте жақсы. Ата-аналар залға балаларын алып келген кезде бірінші кезекте баланың денсаулығына қараймыз. Балалар дзюдо спортына 9-10 жастан бастап қатыса алады. Алдағы уақытта үлкен жарыстарға қатысып Қазақстанның және ауылымыздың атын асқақтатып көк туымызды көгімізде желбіретеміз. Адам қандай да бір жаттығу жасағанда немесе спортпен айналысқанда ағзасының шама-шарқын білуі керек. Әйтпесе жарақат алып қалу оп-оңай. Біз соны әрдайым жас спортшыларымызға айтып, ескертіп отырамыз. Жалпы дзюдо – техникалық, тактикалық және физикалық артықшылығы бар қарсыласты жеңу керек спорт түрі. Әдістердің көпшілігі қозғалыстар мен ептіліктерді дәл үйлестіруге негізделген. Жекпе-жек қарсыластың кимоно деп аталатын киімін басып алудан басталады. Әдетте, шайқас тегіс және қатты жерде өтеді», деді жаттықтырушы.

Дзюдо техникасы қарсыласты жеңуге мүмкіндік беретін әртүрлі әдістерге негізделген. Бұл ретте тәсілдер тұрып ұрыс кезінде орындалатын және жатып ұрыс кезінде қолданылатын амалдар болып екіге бөлінеді. Сонымен қатар, лақтырулардың үлкен маңызы бар, олар бейім күреске ауысуға көмектеседі. Қарастырылып отырған күресте шайқастың барлық ерекшеліктеріне мән беріледі, өйткені дзюдо қарсыластың ең аз қателіктерінде жеңіске жетуге көмектеседі. Сондықтан технологияның келесі негіздерін бөліп көрсетуге болады.

Стенд (шизей). Тұрған кезде аяқты иықтың еніне қою керек, дененің ауырлық орталығы аяқтың алдыңғы жағына ауысады. Тізе, иық, іш бұлшықеттері босаңсыған. Мұндай позиция қажет болған жағдайда кенет шабуылға шығуға немесе қорғаныс әдістерін орындауға мүмкіндік береді. Позицияның қорғаныш түрі әдеттегіден аздап ерекшеленеді: аяқтары кең, ауырлық орталығы төмен, дене сәл алға еңкейтілген, аяқтар тізеде бүгілген.

Түсіру (кумиката). Техниканы орындау үшін алдымен түсіру керек. Оның үстіне, ол неғұрлым сауатты орындалса, шайқастың сәтті аяқталу мүмкіндігі соғұрлым жоғары болады. Тәжірибелі қарсылас ыңғайлы ұстауға кедергі жасайды, сондықтан техниканы орындау қиын болады. Сондықтан қармаудың бірнеше түрін орындауға дереу жаттықтыру ұсынылады.

Қозғалыс (синтай). Ұстау немесе қабылдау сайттың айналасында қозғалмай орындалатын статикалық күрес әдісі. Кәсіпқойлар күресінде өте сирек кездесетін жағдай. Орындалған қозғалыстар дәйекті болуы керек: біріншіден, аяқтар қозғалады, содан кейін дене. Аяқтар арасындағы қашықтық тұрақты болуы керек. Дене салмағы ешқашан бір аяқта болмауы керек. Бұрылыстар (тайсабаки). Ұқсас қозғалыстар шабуылда және қорғаныста қолданылады. Күз (укеми). Күрестің көптеген басқа сәттері сияқты, мұқият және ұзақ жаттығулардан кейін ғана құлауды дұрыс орындауға болады. Жаңадан бастағандар дұрыс құлаудың маңыздылығын ескермейтініне қарамастан, дәл осы дағдылар ұрыс кезінде шабуылда сенімді болуға мүмкіндік береді. Дұрыс құлау арқылы сіз бұрын жасалған қатені түзете аласыз және қарсыластың шабуылын аяқтауына жол бермейсіз. Сонымен қатар, сіз жарақат алу ықтималдығын жоя аласыз. Техниканың жоғарыда аталған элементтері дзюдоның негіздері болып табылады, олардан осы жекпе-жек өнерін үйрену керек.

Қарсыласты лақтырудың 70-тен астам әдісі бар. Олардың әрқайсысының өзіндік сипаттамалары бар және әрқайсысын дұрыс орындау үшін жаттығуларды өткізу керек. Дзюдоның ерекшелігі неде? Лақтырулар бірнеше топқа бөлінеді және олардың техникасында барлық дерлік түрлерге тән 4 маңызды тармақты атап өтуге болады.

Кузуши — теңгерімсіздік. Қарсыласты дұрыс теңестіру үшін оның ауырлық орталығын сезіну керек. Бұл лақтыру элементі барлық төрт лақтырудың ең маңыздысы болып табылады, өйткені ол барлық лақтыруларды орындауға мүмкіндік береді. Мысалы, тепе-теңдікті жоғалту белгісі жаудың саусақтарының ұшында тұруы болуы мүмкін. Дәл осы сәтте алға лақтыру ең тиімді болады.Цукури — актерлік құрамға кіру. Әрбір кіреберіс мүмкіндігінше күшті болуы керек, өйткені лақтырудың қиындығы осыған байланысты болады. Жаттығуды жүргізу кезінде үш нүктеге назар аудару керек: тереңдік, позиция және жылдамдық. Лақтыруға жақындау кезіндегі қалып түзу болуы керек, тірек аяғы бүгілген және жақындау жылдамдығы мүмкіндігінше жоғары болуы керек, бұл қарсыласқа дер кезінде әрекет етуге мүмкіндік бермейді.Кәке — лақтыру. Көптеген адамдар лақтыру қозғалыстың ең оңай бөлігі деп ойлайды, өйткені алдыңғы дұрыс орындалған қадамдар қарсыласқа артықшылық береді. Дегенмен, лақтыруды жақсы басқару және оның жоғары жылдамдығы қозғалыстан үлкен пайда әкеледі. Сондықтан техниканы жиі жаттықтыру керек. Қарсылас қарсылық көрсетсе (көптеген спорт мектептерінде жаттығу статикалық қарсыласта жүргізіледі, яғни ол қозғалмайды және қарсылық көрсетпейді) орынды.Өту. Кейбір жағдайларда лақтырудан кейін ауысуды орындау қажет. Егер қабылдау орын алса, онда, әдетте, көптеген адамдар тұрып қалады, бұл өздерінің тепе-теңдігі мен қарсыласының демонстрациясы болып саналады. Кейбір жаттықтырушылар бірден не-ваза техникасына ауысатындарды жігерлендіреді, өйткені бұл қорғанысты күшейтуге мүмкіндік береді (сонымен қатар, егер судья иппон рейтингін бермесе, мұндай қадам тактикалық артықшылық береді). Дзюдо өнерін қалай меңгеруге болады? Олардың әрқайсысын жетілдіретін лақтыру барлық әдіс-тәсілдерді меңгеруге мүмкіндік береді және оның бойына, салмағына және жекпе-жектің қазіргі жағдайына қарамастан кез келген қарсыласты еденге лақтыруға мүмкіндік береді.

Leave a reply