ТҰТЫНУШЫЛАРДЫҢ ҚҰҚЫҚТАРЫН ҚОРҒАУ ВЕДОМСТВОСЫ ҚАЗАҚСТАНДЫҚТАРҒА ӨЗ ҚҰҚЫҚТАРЫН ҚОРҒАУҒА КӨМЕКТЕСЕДІ

0
49

Бағаны заңсыз көтерді

Жыл басынан бері 8 айда Тұтынушылардың құқықтарын қорғау комитетіне 17 мыңнан астам өтініш келіп түсті, олардың өсуі өткен жылмен салыстырғанда шамамен 192% — ды құрады. Өңірлік департаменттерге күн сайын халықтан жосықсыз кәсіпкерлерге қатысты шағымдар түседі. Осылайша, сауда мәмілелеріндегі сатып алушы жиі осал тарап болып шығады.

Статистикаға сәйкес, шағымдардың көпшілігі бөлшек сауда, тұрмыстық қызметтер, электрондық коммерция туралы айтылады.

Егер бизнесмендер сатып алу-сату процесінде заңда белгіленген міндеттемелерді орындағысы келмесе, адамдар мемлекеттік органға көмек сұрайды.

Қостанай облысының ТҚҚД — на 2022 жылы тұрмыстық қалдықтарды шығару бойынша қызметтердің тарифін заңсыз көтерген жергілікті ЖШС-ға 1000-нан астам тұтынушы шағыммен жүгінді. Тариф сомасы мәслихат сессиясынсыз бекітілді және айына бір адамға 340 теңгені құрады. Департамент сотқа тиісті талап арыз жіберді, онда ол 3-ші тұлға болды.

Тамыз айында облыстық мамандандырылған ауданаралық экономикалық соттың шешімімен талапкерлердің талаптары қанағаттандырылып, тариф 250 теңгеге дейін төмендетілді.

 

Ақшаны қайтарғысы келмеді

Батыс Қазақстан облысында аумақтық департамент 35 өтініш берушінің құқығын қорғауға тұрды, олар дүкендердің бірінде массаж қалпақшалары үшін ақша қаражатын қайтаруды сұрады. Мемлекеттік орган қызметкерлері сатушыға шағым мен талап арызды дайындап, сотқа жіберді. Бірақ сотқа дейінгі тәртіпте адамдарға 23 млн теңгеден астам ақша қайтарылды.

Осындай жағдайлар Нұр-сұлтан қаласында орын алды. Екі қала тұрғыны жалпы сомасы 1,5 млн теңгеден асатын массаж креслоларын сатып алды. Тауар сапасыз болып шықты және клиенттер қайтаруды шешті. Департамент өтініш білдіргендерге құқықтық қолдау көрсетті, нәтижесінде қайтарылған қаражат болды.

Елорданың тағы бір тұрғыны салоннан 505 мың теңгеге шуба сатып алды, ал ол сапасыз болып шықты. Олар клиентке ақша бергісі келмеді. Іс сотқа дейін жетті, онда Департамент белсенді қатысты. Нәтижесінде әйелге шубаның барлық ақшасы қайтарылды.

 

Ақаулы көлік

Шымкент қаласының автосалонында ер адам 11 млн теңгеге шетелдік маркалы жаңа автомобиль сатып алды. 2 айдан кейін ол көліктің қанаты мен оң жақ есігі боялғанын анықтады. Салон басқа көлікке айырбастаудан бас тартты, ал көлік иесі Департаментке шағымданды. Мемлекеттік органның заңды қорғауының арқасында өтініш беруші жаңа автокөлікке айырбасталды.

Оралда сотта дүкеннен ақаулы мопед сатып алған жергілікті тұрғынның ісі қаралды. Департамент дауды шешуде ер адамға әр түрлі көмек көрсетті. Тамыз айының соңында сот тұтынушының пайдасына шешім шығарды, оған 460 мың теңге сомасында тауар құны қайтарылады.

 

Онлайн сауда орнатылмады

Ақмола облысында азаматтардың ведомствоға жүгінуінің 7 жағдайы тіркелді. Олар интернет-дүкеннің ақшаны қайтарудан бас тарту жағдайын шешуді сұрады. Онда сатып алынған тауарлардың сапасы төмен болды.

Департамент интернет-дүкенге шағым дайындады, клиенттердің құқықтары мен сатушының міндеттерін түсіндірді. Нәтижесінде соңғысы барлық 7 тұтынушыға олардың қаржысын жалпы сомасы 145 мың теңгеге төледі.

 

Менің жиһазым қайда?

Көбіне азаматтар жиһаз жасау және жөндеу қызметіне наразы. Бірақ егер сіз уақытында батыл шаралар қолданбасаңыз, бұл қызметтің нәтижелерін мүлдем көре алмайсыз.

Шымкент қаласының тұрғыны шеберге ас үй гарнитурасына тапсырыс беріп, шарт бойынша алдын ала төлем жасады – 1,6 млн.теңге. Орындаушы өнімді 10-15 күн ішінде жеткізуге уәде берді, бірақ немқұрайдылықпен ол бұл кезеңді 6 айға ұзартты. Тұтынушы қалалық ТҚҚД-іне көмекке келді, көп ұзамай өндіруші шарттық міндеттемелерін толығымен орындады.

Осыған ұқсас факт Орал қаласында да орын алды. Тұрғындар жаңа жиһаз үшін ақша берді, бірақ олар ештеңе алмады. Олар өндірушіден төленген жарнаны қайтаруды сұрады, бірақ сәтсіз болды. Департамент бұл жағдайға қатысып, оны сотқа жеткізді. Сот шешімі талапкерді толығымен қанағаттандырды: жауапкерден тұтынушының пайдасына 1,1 млн теңге (тауар құны) өндіріп алу және 500 мың теңге моральдық зиянды өтеу.

 

Қайтару сомасы өсті

Тұтынушылық құқықтардың бұзылуының көптеген мысалдары бар. Олар бүкіл елде өтеді. Телефондар, ноутбуктер, матрацтар, тоңазытқыштар, спорт жабдықтары, басқа да тауарлар мен сапасыз қызметтер сатып алушылар мен сатушылардың өзара әрекеттесуінде проблемаға айналады.

8 ай ішінде уәкілетті орган сотқа 63 талап арыз жіберді. Бірақ көп жағдайда даулы мәселелер шектеулі және сотқа дейінгі тергеу сатысында қауіпсіз шешіледі.

Ағымдағы жылдың 8 айында тұтынушыларға қайтарылған қаражат сомасы 496,2 млн теңгені құрады, өткен жылы осы көрсеткіш 258,8 млн теңгені құрады, өсу қарқыны 191,7% құрады. Бұл тұтынушылардың құқықтарын қорғау жүйесі жетілдіріліп, қазақстандықтардың құқықтық сауаттылығы өсіп келе жатқанын көрсетеді.

Leave a reply