Бір апта ішінде 600-ден астам тұтынушылар ТҚҚК құқықтық көмегін алды
Тұтынушылардың құқықтары күн сайын бұзылады. Бұл ретте сатушылар өздерінің заңсыздықтарын мойындауға асықпайды. 2022 жылғы 7-11 қараша аралығында 600-ден астам қазақстандық тұтынушылардың құқықтарын қорғау комитетіне әділдікті қалпына келтіру туралы өтініш жасады.
315 өтініш берушіге (52%) құқықтық көмек көрсетілді, 285 (48,0%) өтініш қанағаттандырылды, 80 құзыреті бойынша мемлекеттік органдарға қайта жіберілді. Орта және ірі бизнес субъектілеріне 2 тексеру жүргізілді. 2 кәсіпкер ескерту және 153,2 мың теңге сомасына айыппұл түрінде әкімшілік жауапкершілікке тартылды. Татуласудың 6 фактісі тіркелді. Ведомство өткізген іс-шаралардың нәтижелері бойынша тұтынушыларға 8,5 млн.теңге қайтарылды.
Сәтсіз несие
Аптаның ең үлкен ақшалай реверсінің бірі пәтердің бастапқы жарнасын қайтару болды. Батыс Қазақстан облысының тұрғыны құрылыс салушыдан тұрғын үй сатып алуды көздеп, 1,650 млн.теңге көлемінде төлем төледі. Бірақ содан кейін тұрғын үй жоспарларына кедергі келтіретін жағдайлар болды. Ақша компанияға шағым жасаған жергілікті Тұтынушылардың құқықтарын қорғау департаментін қайтаруға көмектесті. Барлық сома өтініш берушіге қайтарылды.
Ғажайып массаж шапандарының айналасындағы шу басылмайды. Бұл сатып алу үшін ақшаны қайтару туралы өтінішпен жүйеге бірнеше өтініш түсті. Ақтөбе облысының ТҚҚД осындай іспен айналысты. Дүкен несиеге рәсімделген массаж затының құнын қайтарудан бас тартты. Шағымды алғаннан кейін сатушы тауарды қайтарып алды, ал 1 млн 210 мың теңгеге несие жойылды.
Шымкент қаласында аумақтық бөлімше азаматқа черепица үшін ақшалай қаражатты қайтару бойынша заңгерлік көмек көрсетті. Тұтынушыға несиені жою арқылы 1 млн 110 мың теңге қайтарылды.
Орындалмаған үміттер
Орал қаласының тұрғынының жаңа жиһазына деген үміт ақталмады. Ер адам бұйымға алдын-ала тапсырыс берді және төледі, бірақ ол ешқашан тапсырыс алған жоқ. Сәтсіз өндіруші ақшаны қайтарудан бас тартты және бекер. Ол сотта болды, онда БҚО ТҚҚД үшінші тұлға ретінде қатысты. 8 қарашада сот талапкердің пайдасына шешім шығарды: оған көрсетілмеген қызмет үшін 665 мың теңге қайтару, тұрақсыздық айыбын – 93,2 мың теңге, моральдық зиянды – 30 мың теңге, өкілдік шығыстарды – 70 мың теңге, мемлекеттік бажды – 10,7 мың теңге төлеу. Жалпы алғанда, жауапкерге өзінің жауапсыздығы үшін 872,8 мың теңге беруге тура келеді.
Түркістан облысының тұрғыны қонақ бөлмесіне жиһаз сатып алды, ол параметрлерге сәйкес келмеді. Жиһаз салоны клиенттің өнімді айырбастау немесе ақшаны қайтару туралы өтінішін қабылдамады. Аумақтық департаменті көмекке келді және жазбаша шағым жіберілгеннен кейін 750 мың теңге сомаға жиһаз айырбасталды.
«Nesibeli» дүкенінен сатып алынған жаңа диван Жамбыл облысының үй иелеріне сәйкес келмеді. Олар салонға оралды, бірақ олар айырбастаудан немесе ақшаны қайтарудан бас тартты. Сол кезде тұтынушылар ТҚҚД жүгінді. Ақшаны қайтару туралы шағым дайындалды, өйткені тұтынушылар оларды қанағаттандыратын өнімді ала алмады. Нәтижесінде 360 мың теңге көлеміндегі ақшалай қаражат иелеріне оралды.
Қарағанды облысында «Сервис-жиһаз» ЖК шарттық міндеттемелерінің орындалмауы мемлекеттік органға тұтынушылық шағымның себебі болды. Қала тұрғыны төсекке алдын-ала төлем жасау арқылы тапсырыс берді, бірақ оның үміттері ешқашан орындалмады. Сонымен қатар, жиһаз жасаушы клиенттің ақшаны қайтару туралы талаптарын елемеді. Облыстық ТҚҚД құқықтық қолдауы уақтылы болып шықты. Көрсетілетін қызметті берушіге тапсырыс беруші төлеген барлық 350 мың теңгені қайтаруға тура келді.
Ақаулы техника
Ақаулары бар жиі сатылатын жабдықты сатып алушылармен көптеген жағымсыз фактілер орын алады. Мұны тұтынушылар үйде анықтайды. Павлодар облысының тұрғыны 449,9 мың теңгеге «Технодом» дүкеніне сапасыз телефон сатып алды. Сатушы мобильді құрылғыны қайтарудан бас тартты. Облыстық ведомство кәсіпкерлік субъектісіне тексеру жүргізіп, тұтынушыға ақшалай қаражатты қайтару туралы ұйғарым шығарды. Кәсіпкер 50 АЕК айыппұл түрінде жауапқа тартылды.
Жамбыл облысында осындай жағдай орын алды. Құны 205 мың теңге болатын жаңа ұялы телефон ақаулы болып шықты. Дүкенде зауыттық неке туралы қызмет көрсету орталығының актісі болса да, сатып алушыға ақшаны қайтарудан және тауарды айырбастаудан бас тартылды. ТҚҚД жасалған шағым әсер етті – дүкен иесі клиентке телефонның барлық құнын қайтарды.
Осыған ұқсас жағдайлар Қостанай облысы мен Астана қаласында орын алды, онда сапасыз кір жуғыш машина үшін 300 мың теңге және ақаулы тоңазытқыш үшін 177 мың теңге қайтару мәселесі оң шешілді. Ал Жетісу облысында тұрғынға сапасыз шаңсорғыш үшін 76 мың теңге қайтарылды.
Жолдастардың дәмі мен түсі жоқ
Сондай-ақ, мұқият тексеруден кейін сатып алынған зат мөлшері мен талғамына сәйкес келмейді. Және бұл маңызды емес. Тұтынушының өнімді 14 күн ішінде қайтаруға заңды мүмкіндігі бар.
Бұл туралы астаналық әйел білді, ол уақытына жетпеген мамық күрте сатып алды. Алдыңғы жағдайлардағыдай, сатушы сатып алушымен кездесуге бармады, бірақ елордалық Департамент оның мүдделерін қорғауға көмектесті. Мемлекеттік органның сұрауынан кейін «Тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы» ҚР Заңының 42-7-бабына сәйкес тұтынушыға 294 мың теңге қайтарылды.
Осындай оқиға Ақмола облысының тұрғынымен болған. Ол «жедел» желі бойынша ведомство мамандарына «Жұма-каспи» акциясы арқылы сыртқы киім сатып алғанын айтты. Сыртқы киім жеткізілгенде, өлшем сәйкес келмейтіні анықталды. Әйел жергілікті департаменттен тауарға ақшаны қайтаруға көмек сұрады. Дүкен өкіліне тұтынушының құқықтары мен сатушының міндеттері түсіндірілді. Мәселен, тұтынушының өтініші қанағаттандырылып, 140 мың теңге қайтарылды.
Алматылық автомобильдерге арналған шиналар дүкеніне шағым түсірді. Ол онлайн тапсырыс беріп, оны төледі, бірақ өнім қателесіп басқа адамдарға берілді. Ер адамға сотқа дейінгі шағым жасау бөлігінде ТҚҚД кеңес берілді, оның салдары 120 мың теңгені қайтару болды.
Егер сіз спортзалға мүшелік сатып алған болсаңыз, бірақ оның ресурстарын толығымен пайдалануға уақытыңыз болмаса, үмітіңізді үзбеңіз. Қарағандыда тұрғынға Фитнес-орталықта пайдаланылмаған күндер үшін 185 мың теңге сомасында қаржысы қайтарылды. Бірақ бұл кәсіпкерге облыстық Тұтынушылардың құқықтарын қорғау департаментінің көмегінсіз дайындалмаған жазбаша шағым жібергеннен кейін ғана болды.
Естеріңізге сала кетейік, тұтыну құқығын бұзу туралы шағымды «E-tutynushy» онлайн-сервисінің көмегімен беруге болады. Комитет мамандарының консультациясы тегін «жедел желі» телефондары арқылы жүзеге асырылады: 8-7172-74-98-32, 8-7172-74-98-36.